یکشنبه , ۱۵ مهر ۱۴۰۳

یادداشت

اهمیت و کاربرد ایزو ۳۰۴۰۱ – قسمت اول

ایزو 30401

همانطور که می دانید، در نوامبر ۲۰۱۸، برای اولین بار یکی از شایسته‌ترین نهادهای بین‌المللی (ایزو) اقدام به انتشار استانداردی اختصاصی برای مدیریت دانش نمود. بلافاصله پس از انتشار استاندارد ۳۰۴۰۱، بررسی فنی و تخصصی متن استاندارد را شروع کردیم و با چند تن از اعضای تیم تدوین استاندارد به گفتگو و تعامل پرداختیم. تلاش‌هایی که از ابتدای سال ۹۸ …

ادامه مطلب

مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس دانش مشتریان

برای اینکه بتوانیم روابط بلندمدت با مشتریان خود برقرار کنیم لازم است که بر اساس ترجیحات آنان رفتار کنیم و این کار از طریق مدیریت دانش مشتریان امکان پذیر است. با رشد کاربرد فروش مبتنی بر فناوری از جمله سیستم‌های اتوماسیون نیروی فروش (Sales force automation) و فروش به کمک کامپیوتر (Computer aided selling)  ضرورت روابط تعاملی با مشتریان روز به روز …

ادامه مطلب

سطح بلوغ شلمبرژر در مدیریت دانش

مدیریت دانش نفت

شلومبرژر؛ برنده جایزه تعالی در مدیریت دانش در سال ۲۰۱۹ جایزه تعالی در مدیریت دانش همزمان با کنفرانس سالیانه مدیریت دانش مرکز کیفیت و بهره وری آمریکا در شهر هوستون برگزار شد و چهار شرکت گرانت تورنتون، اینفوسیس، اداره خدمات درآمد داخلی زیرمجموعه وزارت خزانه داری آمریکا و شرکت شلومبرژر به عنوان برندگان جایزه در سال ۲۰۱۹ معرفی شدند. این …

ادامه مطلب

چرنوبیل را نباید دوباره تجربه کرد

چرنوبیل را باید دید! این روزها سریال پنج قسمتی چرنوبیل سروصدای زیادی کرده و در مدت کوتاهی به رتبه‌ اول برترین سریال‌های دنیا در سایت آی‌ام‌دی‌بی (IMDB) رسیده است و تاکنون امتیاز ۹٫۶ از ۱۰ را دریافت کرده که بالاترین امتیاز برای یک سریال به حساب می‌آید. فارغ از صحت و سقم آن، سریال چرنوبیل از همان دقایق اول به …

ادامه مطلب

مدیریت دانش در سال ۲۰۱۹

مدیریت دانش در سال 2019

این گزارش شامل یافته های مرکز کیفیت و بهره وری آمریکا در مورد روندها و اولویت های مدیریت دانش در سال ۲۰۱۹ است. در مطالعه انجام شده بیش از ۴۰۰ نفر از متخصصان مدیریت دانش در سرتاسر دنیا مورد پرسشگری قرار گرفتند. این گزارش به ما کمک می کند که بدانیم روی چه ابزارها، مهارت ها و رویکردهایی در مدیریت …

ادامه مطلب