هدف دوره چیست؟
تحول دیجیتال بدون مدیریت دانش و مدیریت دانش بدون تحول دیجتال نمیشود. این تحول در دنیای فناوری و در پی آن دانش، روش های شناسایی، کسب، جستجو، سازماندهی، تسهیم و استفاده از دانش را نیز متحول کرده است. به عبارتی نقش فناوری های دیجیتال و هوشمند در مدیریت دانش بسیار پر رنگ تر از قبل شده است. در این دوره دانش همانند عصر اطلاعات و دانش همچنان فاکتور اصلی تولید است اما دانش و دیجیتال به هم گره خوردهاند و دوره جدیدی از اقتصاد دانش بنیان که بر اساس فناوری های دیجیتال توانمندتر شده است، شکل گرفته است. در اقتصاد دانشی دیجیتالی شده، مدیریت دانش و تحول دیجیتال همکاری استراتژیکی را شروع کرده اند. در این روزها شرکت های دانشی دیجیتال از فناوری های دیجیتال برای ارائه خدمات و محصولات دانشی استفاده می کنند.
سیلابس
- دانش ورودی و خروجی فناوری های دیجیتال
- اقتصاد دانشی دیجیتالی شده
- همکاری استراتژیک بین مدیریت دانش و تحول دیجیتال
- معرفی نسل چهارم دانش
- مدیر دانش دیجیتال؛ پست جدید در کسب و کارهای دیجیتالی
- تعامل بین هوش انسان و هوش ماشین
- عدم تقارن اطلاعاتی بین ماشین و انسان
- مروری بر تعدادی از روندهای مدیریت دانش دیجیتال و رویکردهای نوظهور
- دسترسی به دانش با مدیریت دانش سلف سرویس
- جستجوی دانش با فناوری معنایی
- مدیریت دانش مبتنی بر بیگ دیتا
- بازیابی و یکپارچه سازی دانش با گراف دانش دیجیتال
- مدیریت دانش ابری
- دانش به عنوان سرویس (KAAS)
- مدیریت دانش مکان محور (LBKM)
- مدیریت دانش در محیط کار دیجیتال
- کسب دانش از افراد با کمک دستیارهای مجازی و یادگیری ماشینی
- مدیریت دانش در ITIL4
- مثال های عملی از مدیریت دانش دیجیتال و مدیریت دانش مدرن
مدت برگزاری
یک روز (۸ساعت)
1 دیدگاه
تعقيب: مدیریت دانش در راستای تعالی سازمانی در اداره کل راه آهن یزد – پایگاه مدیریت دانش حرفه ای ایران