فاز دوم پروژه مدیریت دانش در لایه سرپرستی در روز یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ آغاز گردید. در همین رابطه اولین جلسه پروژه به منظور ایجاد درکی کلی از پروژه با حضور سرپرستان ارشد و سرپرستان عملیات برگزار شد. هدف از این فاز اتصال سرپرستان پروژه های مختلف به هم برای حل مسائل مشترک، تسهیم و توسعه مهارت های سرپرستی و انتشار به روش ها و روندهای نوظهور در صنعت مرکز تماس و مرکز ارتباط با یکدیگر است.
آیا تجربه و یادگیری یک پروژه به یادگیری سازمانی تبدیل شد و بهبود را در سراسر شرکت ایجاد کرد؟
بدین منظور یک انجمن مشترک با عضویت سرپرستان ارشد و عملیات تشکیل شده است. هدف اصلی این پروژه طراحی و اجرای سیستم تبادل دانش بین سرپرستان پروژه ها و یادگیری بین پروژه ای است.
به عنوان مثال سرپرست مرکز تماس بیمه رازی مطلع میشود یا جستجو می کند که در پروژه A و C درسها و دانش های جدیدی در موضوعاتِ تماس خروجی و تضمین کیفی تماس ها برای او وجود دارد.
طراحی و اجرای تکنیک ها و رویکردهای مناسب
برای یادگیری بین پروژه ای و طراحی سیستمی برای تبادل دانش بین پروژه ها (Knowledge Exchange) به طور ترکیبی از تکنیک ها و رویکردهای زیر استفاده خواهد شد:
- گراف دانش
- داستان سرایی
- پرسش و پاسخ
- انجمن ها
- تک گذاری، سازماندهی و جستجوی دانش
- مدیریت محتوا
- مدیریت درس آموخته ها