درباره شرکت سایپا سیتروئن
شركت سایپا سیتروئن، كه به عنوان یکی از وسیع ترین مجموعه های صنعت خودروسازی در کشور شناخته می شود، با ظرفیت تولید ۱۵۰۰۰۰ دستگاه خودرو سواری در سال طراحی شده که اکنون ظرفیت آن به ۲۰۰۰۰۰ دستگاه در سال افزایش یافته است. در حال حاضر این شرکت با استفاده از توان متخصصان داخلی و با انگیزه، در جهت بومیسازی دانش و فناوری های جدید، که نویدبخش آیندهای درخشان است، ضمن تلاش در مسیر رشد و توسعه صنعت خودروسازی کشور؛ محصولاتي چون چانگان CS35 ، ساینا و تيبا را با کیفیتی مناسب و استاندارد تولید مینماید و در آیندهای نزدیک محصولات سیتروئن با تولید ۵۰ درصد از قطعات در داخل کشور و با نگاهی به ارتقاء ۷۵ درصدی داخلی سازی، خودرو هایی نظیر C3، خودرو C3XR بهعنوان نخستین محصول اصلی این شرکت و پروژه خودرو سدان M43 را جایگزین محصولات فعلی خواهد نمود.
خروجی های کارگاه
این کارگاه در محل شرکت برگزار شد. برخی از خروجی های این کارگاه عبارتند بودند از:
- درخت حوزه های دانش در فرایندهای مهم شرکت از جمله مهندسی، خرید، لجستیک و غیره
- گزارش شکاف دانشی این حوزه ها و شناخت حوزه های دانش بحرانی و نیازمند توجه
- ماتریس منابع دانشی درون و برون سازمانی مربوط به هر فرایناکتساب، ثبت و صحهگذاری ۵ درس آموخته موفق و ناموفق مربوط به ۵ پروژه مهم شرکت
- یادگیری نحوه اجرای ابزارها و تکنیک های پرکاربرد
- آشنایی با رویکردها و برنامه های ایجاد و توسعه فرهنگ دانش محورآشنایی با رویکردهای اندازه گیری و پایش مدیریت دانش
برگزاری کارگاه با الهام از تکنیک کافه دانش
این کارگاه با الهام از تکنیک کافه دانش برگزار شد. شرکت کنندگان در گروه های کوچک تقسیم شدند. هر گروه کوچک، کاربرگ های مربوط به کارگاه را برای مدت ۳۰ دقیقه مورد بحث و اجرا قرار می داد. سپس خلاصه کارِ گروه در گروه بزرگ تر بود مورد بحث و تبادل نظر قرار می گرفت.