اداره مدیریت دانش شرکت همراه اول سال هاست مشغول طراحی و پیاده سازی مدیریت دانش در این شرکت است. این اداره پس از سال ها تجربه در خصوص انجام کارهای زیربنایی مدیریت دانش در معاونت های مختلف شرکت، تقریباً از حدود ۳ ماه قبل، پروژه گسترش و تعمیم موضوع استراتژی دانش به حوزه مالی و تدارکاتی و حوزه حقوقی و رگولاتوری را آغاز نموده است.
برخی از گام های اصلی در این راستا عبارتند از:
- مدل سازی دانش
- شناسایی حوزه های دانشی یا اهمیت
- اندازه گیری و تعیین شکاف دانش
- جانمایی حوزه های دانش در نمودار ریسک
- تدوین استراتژی کلان دانش برای بهبود شکاف های دانشی
- تعیین برنامههای های اجرایی منطبق با استراتژیها در قالب نقشه راه
نکته جالب اینکه این پروژه همزمان با دورکاری کارکنان آغاز شد و تقریباً تمامی فعالیت ها از طریق برگزاری جلسات به صورت مجازی و با مشارکت خوب تعداد زیادی از همکاران در حال اجراست. ایجاد فضاهای کاری مجازی مشارکتی یکی از تکنیک های فناورانه مدیریت دانش است که این شرکت به خوبی و در این شرایط خود را با آن سازگار کرده است.