پنج شنبه , ۶ دی ۱۴۰۳

ساختار کلاسیک

برگزاری کارگاه آنلاین طراحی سیستم درس آموخته‌ها

کارگاه آنلاین سیستم درس آموخته‌ها درس‌آموخته‌ها مواردی هستند که در حین اجرای فرایندها، پروژه‌ها و وظایف روزمره رخ می‌دهند و ارزش یادگیری دارند. به عبارتی درس آموخته، دانش یا بینشی است که از یک تجربه مثبت یا منفی بدست می‌آید که بررسی و تحلیل آن باعث می‌شود شرکت درس بگیرد. بیشتر فعالیت‌ها، پروژه‌ها و وظایف کاری، رویدادهایی نیستند که فقط …

ادامه مطلب
call center

چگونه از بازده مدیریت دانش در مرکز تماس خود اطمینان حاصل کنیم؟

به منظور ایجاد رابطه‌ای موفق و مستمر با مشتریان پیشنهاد می‌کنیم در مدیریت دانش مشتری حساسیت خاصی داشته باشید. مدیریت دانش می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتری عمل کند. در سال‌های اخیر به ویژه شرکت‌های B2C به نقش کلیدی مدیریت دانش در تعامل با مشتریان پی برده‌اند. از سوی دیگر با گسترش فناوری‌های ارتباطی، رویکرد خدمات‌رسانی …

ادامه مطلب

رویکرد پیاده سازی مدیریت دانش سازمان بهره وری آسیا

از نظر سازمان بهره‌وری آسیا، مدیریت دانش یک هدف نیست، بلکه وسیله­ ای است برای بهبود بهره ­وری و ارتقای کیفیت در سازمان. به این نکته توجه داشته باشید که بهره‌‌وری و کیفیت برای همیشه مسئله مهم کسب و کارها بوده است. بهره‌وری بالاتر و کیفیت بهتر محصولات و خدمات برای هیچ سازمانی حاصل نمی‌شود مگر با تکیه بر دانش! …

ادامه مطلب
customer service

نقش مدیریت دانش در ادغام مراکز تماس بانک‌های ادغامی

چاپ شده در سایت راه پرداخت در پی ادغام ۶ بانک و موسسه مالی، در اولین اقدام لازم بود مراکز تماس بانک‌های ادغامی به عنوان خط مقدم ارتباط با مشتریان یکپارچه شوند. در همین رابطه در حال حاضر پروژه‌ای تحت عنوان ” ایجاد واحد متمرکز ارتباط با مشتریان” آغاز شده است. وقتی چند مرکز تماس برای ایجاد یک مرکز تماس …

ادامه مطلب

ایزو ۳۰۴۰۱ چه کاری انجام می‌دهد و چه کاری انجام نمی‌دهد – قسمت دوم

استاندارد به شما نمی‌گوید که چگونه مدیریت دانش را انجام دهید. نقش‌هایی که تعریف می‌ کنید، فرآیندهایی که طراحی می کنید و فناوری‌ پشتیبانی که در چارچوب مدیریت دانش خود از آن استفاده می‌کنید، بیشتر بستگی به خود شما دارد. هر سازمانی باید با توجه به کسب و کار و محیط عملیاتی خود باید رویکرد مدیریت دانش مختص به خود …

ادامه مطلب
iso 30401

راه های استفاده از ایزو ۳۰۴۰۱

  بی شک مهم ترین اتفاق سال ۲۰۱۸، انتشار ایزو ۳۰۴۰۱ بود. برای اولین بار یک نهاد بین المللی، استانداردی را منتشر کرد که در مورد مدیریت دانش است. اگر به تازگی شروع به مدیریت دانش نموده اید، می توانید استاندارد را تهیه تا از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید. اگر در میانه راه تعالی در مدیریت دانش …

ادامه مطلب

کارگاه مدیریت دانش؛ یک پشتیبانی کننده قوی برای مدیریت کیفیت در بهمن موتور

شرکت بهمن موتور در زمينه توليد و مونتاژ خودرو  فعالیت می کند. این شرکت در راستای انطباق با سیستم مدیریت کیفیت و در راستای همراه سازی واحدهای مختلف شرکت، اقدام به برگزاری کارگاه شبیه سازی و تمرین عملی ابزارهای پرکاربرد مدیریت دانش نمود. مخاطبین این کارگاه با حضور نمایندگانی از واحدهای مختلف مثل مهندسی، تولید، تضمین کیفیت و غیره برگزار شد. مدیریت دانش و مدیریت …

ادامه مطلب

تدوین نقشه دانش سازمان

شناسایی حوزه‌های دانشی سازمان که به طور مسقیم و غیرمستقیم در تحقق فرایندها و اهداف استراتژیک سازمان نقش دارند، پایه‌ای‌ ترین مرحله در کلیه برنامه‌ریزی‌ها در حوزه مدیریت دانش می‌باشد. به عبارتی دیگر مدیریت دانش در اولین گام با شناسایی حوزه‌های دانش شروع می‌شود. در همین رابطه از نقشه دانش به عنوان ابزاری برای سازماندهی و اندازه گیری دانش استفاده …

ادامه مطلب
ایزو 30401

اهمیت و کاربرد ایزو ۳۰۴۰۱ – قسمت اول

همانطور که می دانید، در نوامبر ۲۰۱۸، برای اولین بار یکی از شایسته‌ترین نهادهای بین‌المللی (ایزو) اقدام به انتشار استانداردی اختصاصی برای مدیریت دانش نمود. بلافاصله پس از انتشار استاندارد ۳۰۴۰۱، بررسی فنی و تخصصی متن استاندارد را شروع کردیم و با چند تن از اعضای تیم تدوین استاندارد به گفتگو و تعامل پرداختیم. تلاش‌هایی که از ابتدای سال ۹۸ …

ادامه مطلب
ISO30401

انتشار استاندارد ایزو ۳۰۴۰۱ همزمان با روز جهانی استاندارد

مدتی بود که درگیر ترجمه و انتشار استاندارد بین المللی ایزو ۳۰۴۰۱ بودیم. تلاش هایی که از ابتدای سال ۹ آغاز شد و خوشحالیم اعلام کنیم که کار چاپ کتاب با همکاری مهندس اسلامی، پدیدار فرد، نورمحمدی و سرکار خانم فرحمند به پایان رسیده و طبق برنامه ریزی انجام شده، همزمان با روز جهانی استاندارد، هم اکنون این کتاب در …

ادامه مطلب