در طرح اقدامات برای مدیریت اطلاعات دیجیتال معاونت فناوری اطلاعات بانک سینا و با استناد به پروژه مرتبط در طرح جامع فناوری اطلاعات بانک سینا با رویکرد تحول دیجیتال، مجموعه ای از پروژه ها و بسته های کاری شناسایی شده است. اجرای این بسته های کاری باید بتواند در میان مدت پشتیبانی لازم از سایر سیستم های مدیریتی به خصوص برنامه های بانکداری دیجیتال را داشته باشد و همچنین از این اقدامات به عنوان بستر و اسکلت سایر سیستم ها و فرایندهای فناوری اطلاعات استفاده شود.
طرح اقدامات برای مدیریت اطلاعات دیجیتال در معاونت فناوری اطلاعات، در ۳ مرحله (۱، ۲ و ۳) و برای ۳ سال پیشنهاد شده است که ۷ اقدام و بسته کاری جهت اجراء در سال اول انتخاب شده اند:
- تدوین سیاست ها و الزامات حکمرانی مدیریت اطلاعات در معاونت IT
- ارزیابی فرهنگ مدیریت اطلاعات در معاونت IT
- پیاده سازی سیستم مدیریت دانش خدمات (SKMS) استاندارد ITIL
- ایجاد اصطلاح نامه معاونت IT
- طراحی فرایند پرسش های پرتکرار (FAQ) و راه اندازی سیستم پرسش و پاسخ (QA)
- تدوین و راه اندازی فرایند رصد اطلاعات و تحول های فناورانه حوزه IT و ایجاد ویکی IT
- طراحی و ایجاد چت بات IT برای پشتیبانی سلف سرویسِ اطلاعاتی از ذینفعان داخلی بانک (Self Service IM)