همگرایی و ارتباط سیستم های مدیریتی یا به تعبیری همگرایی بین حوزه ها یکی از نیازهای فعلی سازمان ها است. مدیریت دانش به توسعه و تکامل سایر سیستم های مدیریتی کمک می کند و این همگرایی و ارتباط بستر مناسبی برای همکاری بین متخصصین حوزه های مختلف نیز خواهد بود.
به عنوان مثال:
- مدیریت دانش به عنوان وسیله ای برای مدیریت بهتر ارتباط با مشتری عمل می کند.
- مدیریت دانش از فرایند توسعه محصولات پشتیبانی می کند.
- دانش و مدیریت دانش ورودی و خروجی فناوری های دیجیتال است.
- مدیریت دانش به عنوان اهرمی بری رسیدن به یادگیری و توسعه سازمانی است.
- مدیریت نوآوری مرتبط با مدیریت دانش است. مدیریت نوآوری توسط فعالیت های مدیریت دانش تسهیل شده و دانش جدید خلق می کند.
- مدیریت دانش با ایجاد، به اشتراک گذاری و استفاده از دانش، به توسعه فردی و جمعی کارکنان و بهبود بهره وری آنها کمک می کند.
- مدیریت دانش یک راه برای کاهش یا مدیریت ریسک است.
- مدیریت دانش و مدیریت منابع انسانی نقاط تلاقی متعددی دارند.
- مدیریت دانش مکمل مدیریت کیفیت است.
برای مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید.