سه شنبه , ۱ مهر ۱۳۹۹

یادداشت

مدیریت دانش در ITIL4

مدیریت دانش در ITIL4

ITIL یکی از محبوب ترین چارچوب ها برای واحدهای فناوری اطلاعات و حتی واحدهای خدماتی غیر فناوری اطلاعات است. در واقع این چارچوب می خواهد یک تصویر بزرگ برای سیستم مدیریت خدمات ارائه کند. چارچوب ITIL4 مجموعه ای از به روش های (Best Practice) مرتبط با مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است. به روش، بهترین و اثربخش ترین روش است که …

ادامه مطلب

نقش مدیریت دانش در استارت آپ ها

مدیریت دانش در استارت آپ ها با مدیریت دانش در شرکت های بزرگ و متوسط متفاوت است. در ادامه به چند نکته مهم در خصوص نقش مدیریت دانش در استارت آپ ها می پردازیم: نکته اول؛ سیستم یادگیری فوری استارت آپ ها به طور مرتب در حال ایده پردازی و تبدیل آن به محصول و یا فناوری قابل فروش به …

ادامه مطلب

چت بات به دانش متکی است

چت بات مرکز تماس

در راستای برنامه‏ های جدید مرکز خدمات مشتریان بانک انصار برای مدیریت دانش دیجیتال در سال ۱۳۹۹ و به همت معاونت فاوای بانک، ربات هوشمند پاسخگو (چت بات) به عنوان یک خدمت سلف ‏سرویس جدید به سبد کانال‏ های ارتباط با‏ مشتری اضافه شد. برای اینکه مشتریان بتوانند پاسخِ سوالات خودشان را به راحتی جستجو کنند و همچنین جهت کاهش …

ادامه مطلب

پیکره دانش مدیریت داده (DMBOK2)

مدیریت داده

چگونه می توانیم در مسیر صحیح مدیریت داده حرکت کنیم؟ چارچوب DMBOK یک نمونه موفق در زمینه مدیریت داده است که  نسخه دوم آن در سال ۲۰۱۷ توسط انجمن جهانی مدیریت داده (داما) ارائه شده است. بدنه دانش مدیریت داده داما تمامی حوزه های دانشی مدیریت داده را توضیف می‌کند. چارچوب DMBOK با وارد شدن به جزئیات هر حوزه دانش، …

ادامه مطلب

خلق نقشه های ذهنی به عنوان یک مهارت ضروری

نقشه ذهنی

شما هر روز با این قضیه مواجهید: حجم فزاینده اطلاعات و پیچیدگی آن همواره در حال افزایش است و شما باید به نوعی با آن برخورد داشته باشید. همین باعث می شود قابلیت تصویرسازی اطلاعات، چیزی که امکان ارتباط دهی آسان تر را برای مغز فراهم می کند، تبدیل به یک مهارت اصلی و مهم برای کارکردهای مدرن مغز شود. …

ادامه مطلب