چهارشنبه , ۳۰ مهر ۱۳۹۹

پادکست ها

راه های استفاده از ایزو ۳۰۴۰۱

iso 30401

  بی شک مهم ترین اتفاق سال ۲۰۱۸، انتشار ایزو ۳۰۴۰۱ بود. برای اولین بار یک نهاد بین المللی، استانداردی را منتشر کرد که در مورد مدیریت دانش است. اگر به تازگی شروع به مدیریت دانش نموده اید، می توانید استاندارد را تهیه تا از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید. اگر در میانه راه تعالی در مدیریت دانش …

ادامه مطلب

برداشت های اشتباه درباره مدیریت دانش

در مدیریت دانش خصوصاً در گام های ابتدایی، اشتباهات و برداشت های نادرستی رخ می دهد که می تواند تلاش های یک سازمان را در اجرای مدیریت دانش هدر دهد. شاید بتوان گفت، برداشت های اشتباه از مدیریت دانش به یکی از خطاهای متداول در سازمان های ایرانی تبدیل شده است. برداشت های سطحی و اشتباهی که بعضا سازمان ها …

ادامه مطلب

بازگشت سرمایه و سود حاصل از مدیریت دانش

بسیاری از کارشناسان و مدیران دانش سازمان‏ ها در موقعیتی قرار دارند که باید نرخ بازگشت سرمایه از پروژه ‏های مدیریت دانش را محاسبه نمایند تا بتوانند در مقابل مدیران خود پاسخگو باشند. به هر حال مدیران ارشد شرکت‏ ها برای کسب اطمینان از برگشت پول سرمایه‏ گذاری شده در مدیریت دانش از تیم ‏های مدیریت دانش انتظار دارند تا …

ادامه مطلب

مدیریت دانش و ایزو ۹۰۰۱ نسخه ۲۰۱۵

مدیریت دانش ایزو 9001

مدیریت دانش در حال حاضر جزء صریح ایزو ۹۰۰۱ است. این بند سازمان را وادار می‌کند برای انطباق با استاندارد از رویکردها و تکنیک‌های مدیریت دانش استفاده کند. در این پادکست نکاتی که از دید مدیریت دانش در ارتقاء گواهینامه سازمان‌ها به نسخه ۲۰۱۵ موثرند، ارایه شده است.

ادامه مطلب

الزامات شناسایی و کسب درس آموخته ها

درس آموخته ها مواردی هستند که رخ داده اند و ارزش یادگیری دارند. مساله یادگیری حین کار، افراد و تیم ها را قادر به یادگیری فوری از موفقیت ها و شکست ها می کند. اولین مرحله از گردش فرایند مدیریت درس آموخته ها، شناسایی و کسب درس آموخته ها است.

ادامه مطلب

نشانه های نیاز به مدیریت دانش

علائمی که نشان می‌دهند به مدیریت دانش نیاز دارید کدام‌ها هستند؟ در این پادکست به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. این اسلاید در کنفرانس مدیریت دانش خاورمیانه توسط دکتر جان جیرارد نویسنده کتاب A Learder’s Guide to Knowledge Management  ارائه شده است:

ادامه مطلب

مدیریت دانش و نگهداشت کارکنان دانشی

هزینه خروج کارکنان دانشی هم از بعد مادی و هم از بعد سپردن قابلیت ها به رقبا برای سازمان ها سنگین تمام می شود. سازمان ها باید به اهمیت حفظ کارکنان دانشی پی ببرند به ویژه کارکنانی که دانش های کلیدی سازمان را در اختیار دارند. پر ریسک ترین کارکنان از منظر خروج، کارکنان متخصص هستند. پس توانمندی حفظ کارکنان …

ادامه مطلب

همکاری بین مدیریت دانش و مدیریت آموزش

هم مدیریت دانش و هم دیسیپلین آموزش و توسعه هر دو سازمان‏ها و افراد را نسبت به درک شکاف‌های دانشی بین وضعیت فعلی و آینده کمک می‌کنند. وقتی که آموزش از طریق برنامه ‏های یادگیری شکاف‏ موجود در سطح فردی را پوشش می‏ دهد، مدیریت دانش زمینه‌ساز اکتساب دانش می شود.

ادامه مطلب